1. ອຸປະກອນທີ່ນໍາໃຊ້
-
ບົວຫົດນໍ້າ, ຊວ້ານ,ເປົາບັນຈຸ
ສ່ວນປະສົມ
- ຝຸ່ນຄອກທຸກຊະນິດຫຼື ຊະນິດໃດໜຶ່ງກໍ່ໄດ້
- ແກບເຜົາ 1 ສ່ວນ
ຮໍາ 1 ສ່ວນ
ຂີ້ເຖົ່າແກບ 1 ສ່ວນລ
- ກາກນໍ້າຕານ ຫຼືວ່ານໍ້າຕານແດງ 1 ລິດ/ 1 ກິໂ
- ຫົວເຊື້ອຊີວະພາບ 1 ລີດ
ຂ. ໃຊ້ກັບນາເຂົ້ົົາ.
-
ໃຊ້ຝຸ່ນແຫ້ງໂບກາຊິກັບນາເຂົ້າປະມານ 7 ຫາ 10 ໂຕ່ນ/ເຮັກຕ່າແບ່ງໃສ່ 3
ໄລຍະທີ່ສໍາຄັນຄື:
. ໄລຍະທີ່ 1: ເວລາກຽມດິນຊ່ວງໄຖ,
ຄາດກ່ອນປັກດໍາໂດຍຫວ່ານຝຸ່ນໃຫ້ທົ່ວໃນອັດຕາສ່ວນ 2 ຫາ 3 ໂຕ່ນ/ເຮັກຕ່າ ( 30%
ຂອງຝຸ່ນທັງໝົດ 7 ຫາ 10 ໂຕ່ນ/ເຮັກຕ່າ ) ເພື່ອບໍລຸງຕົ້ນເຂົ້າທີ່ປັກດໍາໃໝ່.
ໄລຍະທີ່ 2:
ເວລາເຂົ້າຖືພາເປັນຊ່ວງທີ່ຕ້ອງການຝຸ່ນຫຼາຍທີ່ສຸດໂດຍຫວ່ານຝຸ່ນໃຫ້ທົ່ວໃນອັດຕາສ່ວນ 3
ຫາ 4 ໂຕ່ນ/ເຮັກຕ່າ ( 40%ຂອງຝຸ່ນທັງໝົດ )
. ໄລຍະທີ່ 3: ເວລາເຂົ້າກໍາລັງເປັນນໍ້ານົມເປັນຊ່ວງເຂົ້າກົ້ມເປັນໄລຍະທີ່ຕ້ອງບໍາລຸງເມັດເຂົ້າໃຫ້ຕື່ງດີໂດຍຫວ່ານຝຸ່ນໃນອັດຕາ 2 ຫາ 3 ໂຕ່ນ/ເຮັກຕ່າ ( 30% ຂອງຝຸ່ນທັງໝົດ )
. ໄລຍະທີ່ 3: ເວລາເຂົ້າກໍາລັງເປັນນໍ້ານົມເປັນຊ່ວງເຂົ້າກົ້ມເປັນໄລຍະທີ່ຕ້ອງບໍາລຸງເມັດເຂົ້າໃຫ້ຕື່ງດີໂດຍຫວ່ານຝຸ່ນໃນອັດຕາ 2 ຫາ 3 ໂຕ່ນ/ເຮັກຕ່າ ( 30% ຂອງຝຸ່ນທັງໝົດ )
5. ຄຸນປະໂຫຍດ:
- ໃຊ້ເປັນຝຸ່ນຮອງພື້ນກຽມດິນປູກພືດ . ຮັກສາຄວາມຊຸ່່ມ, ລຸດຜ່ອນແຮງງານຫົດນໍ້າ. ສາມາດນໍາໃຊ້ໄດ້ກັບພືດທຸກຊະນິດຢ່າງມີປະສິດທິຜົນ ແລະ ລຸດຜ່ອນຕົ້ນທືນໃນການຜະລິດ ບໍ່ເປັນຜິດຕໍ່ຄົນ ແລະ ສັດ.
6. ການເກັບຮັກສາ
ຄວນເກັບມ້ຽນບ່ອນທີຮົ່ມ, ມີອາກາດລ່ວງດີ,ຖ້າຝຸ່ນຖືກແດດຕົວຈຸລິນຊີຢູ່ໃນຝຸ່ນຈະຕາຍເຮັດໃຫ້ປະສິດທິພາບຂອງຝຸ່ນລຸດລົງຫຼາຍ. ຖ້າບັນຈຸຝຸ່ນໃສ່ເປົາໄວ້ຄວນເອົາຳມ້ມາຮອງໄວ້ກ່ອນຈີ່ງເອົາເປົາຝຸ່ນວາງລົງເພື່ອບໍ່ໃຫ້ຝຸ່ນມີຄວາມຊຸ່ມຈາກດິນຫຼາຍຈົນເຮັດໃຫ້ຝຸ່ນເສຍຄຸນນະພາບ, ຝຸ່ນບົ່ມແຫ້ງເປັນຝຸ່ນທີ່ເຮັດໄດ້ໄວ, ສາມາດເກັບຮັກສາ ແລະນໍາໃຊ້ໃຫ້ໝົດພາຍໃນ 6 ເດືອນຖ້າກາຍປະສິດທິພາບຂອງຝຸ່ນບົ່ມຈະຫຼຸດລົງ
- ໃຊ້ເປັນຝຸ່ນຮອງພື້ນກຽມດິນປູກພືດ . ຮັກສາຄວາມຊຸ່່ມ, ລຸດຜ່ອນແຮງງານຫົດນໍ້າ. ສາມາດນໍາໃຊ້ໄດ້ກັບພືດທຸກຊະນິດຢ່າງມີປະສິດທິຜົນ ແລະ ລຸດຜ່ອນຕົ້ນທືນໃນການຜະລິດ ບໍ່ເປັນຜິດຕໍ່ຄົນ ແລະ ສັດ.
6. ການເກັບຮັກສາ
ຄວນເກັບມ້ຽນບ່ອນທີຮົ່ມ, ມີອາກາດລ່ວງດີ,ຖ້າຝຸ່ນຖືກແດດຕົວຈຸລິນຊີຢູ່ໃນຝຸ່ນຈະຕາຍເຮັດໃຫ້ປະສິດທິພາບຂອງຝຸ່ນລຸດລົງຫຼາຍ. ຖ້າບັນຈຸຝຸ່ນໃສ່ເປົາໄວ້ຄວນເອົາຳມ້ມາຮອງໄວ້ກ່ອນຈີ່ງເອົາເປົາຝຸ່ນວາງລົງເພື່ອບໍ່ໃຫ້ຝຸ່ນມີຄວາມຊຸ່ມຈາກດິນຫຼາຍຈົນເຮັດໃຫ້ຝຸ່ນເສຍຄຸນນະພາບ, ຝຸ່ນບົ່ມແຫ້ງເປັນຝຸ່ນທີ່ເຮັດໄດ້ໄວ, ສາມາດເກັບຮັກສາ ແລະນໍາໃຊ້ໃຫ້ໝົດພາຍໃນ 6 ເດືອນຖ້າກາຍປະສິດທິພາບຂອງຝຸ່ນບົ່ມຈະຫຼຸດລົງ
No comments:
Post a Comment